EVALUATING NATIVITYSCENEaction /BELENIZacciön EVALUADORA


The proposed action consists of evaluating other speculactors. Students must fill out an Excel spreadsheet with a long questionnaire about their classmates to be completed in two hours. During that time, they will be immobilized and costumed as characters of a living Nativity crèche performed at the lobby of the School of Architecture at UPM. Clothes and other elements will be made up by themselves as part of the knitting developed from Boring domesticaction vs. Knitted Trashaction.
Esta acción trata de que cada alumno evalúe al resto de sus compañeros mediante la cumplimentación de un excel de multiplescuestiones que se rellenará durante dos horas en el que cada especulador se encuentra inmovilizado como pieza de belen navideño - según el personaje escogido - ubicado en el hall principal de la escuela, disfrazado con las piezas generadas por ellos mismos en su labor continua de punto desarrollada a partir de aburridizacción.
The dialog between two or more absurd topics, or between subjects that are as unnecessary as questionable may occasionally give good results. The incongruous life-sized crèche required the characters to stay immobile, which allowed students to quietly think about the actions developed by each and all of them throughout the course. Surprisingly, they were harsher evaluators than faculty would have been, and cheating was the only way to avoid giving an overall failing grade. Perhaps it was a collective strategy. This is something that we will never know; sometimes it is better to keep away from dubious matters. The most ridiculously unreasonable-bizarre thing was the awful self-knitted clothing. For instance, Baby Jesus was wearing a white loincloth. I am wrong. The most absurd sight was Maria playing the star role in the Nativity créche.
A veces la habilidad de hacer dialogar dos o más asuntos absurdos o al menos tan innecesarios como cuestionables puede dar buenos resultados. El absurdo belén navideño a escala natural permitió, debido a la inmovilización forzada de los alumnos, que tranquilamente reflexionaran sobre las acciones desarrolladas por todos y cada uno durante el curso. Sorprendentemente fueron mucho más duros de lo que habríamos sido cualquiera de los profesores, por lo que tuvimos que hacer trampa para evitar un suspenso generalizado. Nunca sabremos si fue una estrategia colectiva o qué, pero es mejor no indagar. Lo más absurdo era verles vestidos con esas horrendas piezas que habían tejido: el niño Jesús llevaba un taparrabos de color blanco. No, miento: lo más absurdo era María haciendo de estrella.